Please update your Flash Player to view content.

Netinkamos odontologo paslaugos – kur kreiptis?

Viena iš pagrindinių paciento teisių yra teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas. Tačiau, kilus ginčui, ar suteiktos paslaugos buvo kokybiškos, kiekvienu atveju sprendžia teismas, atsižvelgdamas į teisės pažeidimo sunkumą, pobūdį, pažeidimo įtaką suteikto gydymo kokybei, paciento sveikatos būklei ir kitas svarbias aplinkybes. (Vilniaus apygardos administracinio teismo 2014-01-23 sprendimas byloje Nr. I-202-789/2014).

Dažnais atvejais nekokybiškas paslaugas nulemia tai, kad gydytojas odontologas pažeidžia savo pareigą suteikti informaciją, kuri padėtų pacientui apsispręsti dėl tolimesnio gydymo. Įstatymai numato, kad pacientas turi būti informuotas apie ligos diagnozę, galimus taikyti gydymo būdus ir jų galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo. Taip pat svarbu, kad ši informacija būtų pateikta pacientui suprantama forma.

Pavyzdžiui, viename teismo sprendime gydytojas turėjo atlyginti žalą, nes neinformavo pacientės, kad dantį reikėjo šalinti nedelsiant. Pacientė nežinojus apie būtinumą kuo greičiau pašalinti dantį, šiai procedūrai atlikti atvyko tik po penkių mėnesių, dėl ko kilo komplikacijos (Lietuvos apeliacinio teismo 2009-12-01 nutartis c.b. 2A-512/2009).

Kitoje byloje pacientei nebuvo išsamiai išaiškinta danties rovimo procedūros eiga, galimos pasekmės ir gydymo metodai bei trukmė. Be to nebuvo gautas pacientės raštiškas sutikimas atlikti tokią operaciją. Gydytojas buvo įpareigotas atlyginti pacientės patirtą žalą. (Vilniaus apygardos teismo 2013-05-29 sprendimas c.b.  2A-683-640/2013, Paciento teises chirurginių operacijų metu.)

Pacientas taip pat turi teisę į informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigose teikiamas paslaugas, jų kainas ir gydytojo profesinę kvalifikaciją. Pacientas turi žinoti, ar sveikatos priežiūros įstaiga yra pajėgi suteikti reikiamą gydymą (ar dirba kvalifikuoti specialistai, ar turi reikiamą įrangą) ir turi būti informuoti, jei žadama paslauga gali būti nesuteikta.

Ką daryti tuo atveju, jei manote, kad buvo pažeistos Jūsų teisės?

Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, sveikatos priežiūros įstaigai, kurioje, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, turi teisę pateikti skundą. Raštišką skundą galima pareikšti per vienerius metus nuo teisės pažeidimo. 

Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Pareiškimą (raštu) reikia pateikti Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai, veikiančiai prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Komisija yra privaloma ikiteisminė institucija ginčams dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir tuo padarytos žalos dydžio nustatymo nagrinėti. Fiziniam asmeniui gali būti atlyginama tiek turtinė, tiek neturtinė žala. 

Asmens, kuris naudojasi gydytojo odontologo paslaugomis, teises taip pat gina ir vartotojų teisių apsauga. Šis institutas suteikia teisę asmeniui, kuriam nebuvo suteiktos tinkamos kokybės paslaugos, vienašališkai nutraukti sutartį ir reikalauti grąžinti jau sumokėtą pinigų sumą. Taip pat galima rinktis iš tokių pažeistų teisių gynimų būdų kaip: reikalavimas sumažinti kainą už netinkamai suteiktą paslaugą; pašalinti netinkamai atliktų paslaugų trūkumus; atlyginti netinkamai atliktų paslaugų trūkumų šalinimo išlaidas, jeigu, gydytojui per protingą laiką jų nepašalinus, trūkumus pašalino tretieji asmenys. Pacientas, norėdamas ginti savo teises kaip vartotojas, gali pateikti prašymą dėl pinigų už nekokybiškai suteiktą paslaugą grąžinimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Jeigu manote, kad:

Jums  atliktas dantų gydymas buvo nekokybiškas;

Gydytojas nepašalino dantų problemos ir vis vien turėjote sumokėti už netinkamai suteiktą paslaugą;

Gydytojas Jums nesuteikė informacijos apie galimas gydymo pasekmes, kurią žinant Jūsų sprendimas dėl tolimesnio gydymo būtų pasikeitęs;

Dėl nekokybiškai teikiamų paslaugų buvote priverstas kreiptis pas kitą gydytoją, kad pašalintų netinkamai atliktų paslaugų trūkumus; ar kitais susijusiais klausimais,

prašome kreiptis dėl konsultacijos:

+370 6 05 16 804

+370 6 99 18 394

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Vilniaus g. 39-406N, LT-01119 Vilnius

Laisvės pr. 99A, LT-06119 Kaunas

 

Straipsnį parengė teisinių ir personalo paslaugų bendrovė HOROS.